NRD Начало
Петък, 30 Май 2025
Начало Под прожектора Тимофей Кулябин за „Хеда Габлер“ в Народния театър: Това е опит да направим актьорската игра възможно най-реалистична
1577
Под прожектора

Тимофей Кулябин за „Хеда Габлер“ в Народния театър: Това е опит да направим актьорската игра възможно най-реалистична

По думите му концепцията на спектакъла е доста специфична: „Имаме актьори, които играят в представлението, но не се появяват на сцената. Историята може да бъде разказана в театъра по много различни начини, а ние използваме колкото се може повече подходи, допълва режисьорът. „Искахме да създадем усещането, че градът – София, също е герой.

| 29 Май 2025, 14:38 ч.
Тимофей Кулябин за „Хеда Габлер“ в Народния театър: Това е опит да направим актьорската игра възможно най-реалистична
Тимофей Кулябин за „Хеда Габлер“ в Народния театър: Това е опит да направим актьорската игра възможно най-реалистична
Снимка © DFA

Това е опит да направим актьорската игра възможно най-реалистична, казва в интервю режисьорът Тимофей Кулябин по повод премиерата на „Хеда Габлер“ по Ибсен в Народния театър.

Изложбата „От ателието“ на Емил Стойчев бе открита тази вечер в столичната галерия &b

Ямболският фотограф Тоти Баджаков ще снима автентични къщи от Болградския район на Украйна. Той е

Второто издание на Националния хоров фестивал „Панайот и Любомир Пипкови” в Ловеч при

Филмът, вдъхновен от видеограта "Легендата за Зелда", ще бъде пуснат в кината по света на 26 март

Рапърът Плейбой Карти оглави за втора седмица класацията на "Билборд" за албуми с MUSIC,<

По думите му концепцията на спектакъла е доста специфична: „Имаме актьори, които играят в представлението, но не се появяват на сцената. Има няколко актьори, които играят извън театъра. Имаме директно излъчване от различни локации, така че не всички сцени се играят на сцената, а част от тях са извън нея“.

Историята може да бъде разказана в театъра по много различни начини, а ние използваме колкото се може повече подходи, допълва режисьорът.

„Искахме да създадем усещането, че градът – София, също е герой. Не се преструваме, че сме в Норвегия или другаде. Ние сме в София, днес. А градът е жив като човек, който оказва влияние върху останалите“, казва още Тимофей Кулябин.

В актьорския състав са Радина Кърджилова като Хеда Габлер, както и Деян Донков, Дарин Ангелов, Бойка Велкова, Ана Пападопулу, Иван Юруков и Албена Ставрева.

„Мисля, че тук има много теми, но основната е изкуството, и то съвременното изкуство. Каква е неговата цена? Не говоря за финансова стойност, а за жертви – какво трябва да пожертва един артист, за да създаде истинско, съвременно изкуство. Какви са правилата и докъде може да стигне в намеренията си? Така че основната тема, според мен, е какво представлява съвременното изкуство и как то комуникира със съвременния живот“, обобщава режисьорът.

Музеят на фотографията в Казанлък ще отбележи своята десета годишнина с няколко събития, съобщиха

Млади пианисти и утвърдени музиканти ще изнесат в Ямбол, на 19 май, съвместен концерт „Моя

Сборна акварелна изложба, озаглавена „По пътя“, е открита днес в столичната галерия &

Изложбата „Родопската теснолинейка – 80 години история“ ще бъде открита утре, 5

Във връзка с Международния ден на жената Осми март, 22 плевенски авторки представят изложба &bdqu

В екипа на „Хеда Габлер“ са също Олег Головко – сценография и костюми, композитор е Тимофей Пастухов, художник по осветлението – Серхей Рилко, видеорежисьор – Анастасия Журавльова, асистент-режисьор – Теодора Лилян. Премиерните представления са на 31 май, 1, 3 и 4 юни.

Тимофей Кулябин в интервю за избора на заглавието, за новаторството и как то променя възприемането на класическата пиеса. И още: Предимство или недостатък е да работиш за втори път с една трупа? Защо развива представлението на няколко локации извън Народния театър? Самота, власт, права, свобода, лицемерие, смърт – има ли акцент на някоя от тези теми или на друга тема.

Г-н Кулябин, правите второ представление в същия театър, със същия автор, но с друго заглавие. Кажете няколко думи за избора на заглавието.

- Всъщност, това беше идея на нашия драматург Роман Должански, защото имахме много интересен опит с „Нора“ преди две години. Когато започнахме разговори с театъра за нова постановка, това беше неговото предложение – да продължим с Ибсен, като дилогия, със същия подход и модерна интерпретация.

А „Хеда Габлер“ е една от любимите ми пиеси и също така една от най-популярните и сценично изпълними пиеси на Ибсен. Така че изборът беше много лесен.

Какво е впечатлението Ви от българската трупа, с която не работите за първи път? Предимство или недостатък е да работиш за втори път с една трупа?

- Да, актьорите, които играха главните роли в „Нора“, са и в „Хеда Габлер“. Имаме малко по-голям състав в главните роли този път, но това също беше част от концепцията – същите актьори, но в различна пиеса, с различни взаимоотношения на сцената.

Винаги е предимство, защото, когато идваш за втори път, вече познаваш всички, а и теб те познават. Знаеш как комуникира театърът, как работи. Вторият път винаги е много по-лесно. Актьорите са Радина Кърджилова, Иван Юруков, Анна Пападопулу и Дарин Ангелов. Те бяха в „Нора“ и сега участват в „Хеда Габлер“, плюс Бойка Велкова и Деян Донков.

Концепцията на спектакъла е доста специфична – имаме актьори, които играят в представлението, но не се появяват на сцената. Има няколко актьори, които играят извън театъра. Имаме директно излъчване от различни локации, така че не всички сцени се играят на сцената, а част от тях са извън нея.

Защо решихте да развиете представлението на няколко локации?

- Защото в пиесата много от важните събития не се случват в апартамента. Обикновено, действието се развива в апартамента на Хеда Габлер, но най-важните неща се случват извън него и героите влизат и разказват какво е станало навън. През цялото време се говори за неща, които са станали извън сцената.

И нашата идея беше, от една страна, да видим събитията, които обикновено остават „зад кулисите“, да покажем живота на героите по-обстойно от обичайното. От друга страна, искахме да създадем усещането, че градът – София, също е герой. Не се преструваме, че сме в Норвегия или другаде. Ние сме в София, днес. А градът е жив като човек, който оказва влияние върху останалите.

Беше много интересно и вълнуващо. За мен това е първи подобен опит, както и за актьорите. Например, Анна Пападопулу започва спектакъла на улицата и играе един час на улицата – в кафене, в хотел – и чак след това се появява на сцената. Това е много интересно. Вълнуващо е, защото поведението трябва да бъде много естествено, както в нормалния живот, на улицата – и същото да остане и на сцената. Това е опит да направим актьорската игра възможно най-реалистична.

Какво бихте искал зрителите да открият в своето преживяване на „Хеда Габлер“? Това е постановка, която включва и новаторски за България елементи. Смятате ли, че тези елементи могат да променят възприемането на класическата пиеса от публиката?

- Мисля, че могат да променят своя подход, като и към самото разказване на историята. Историята може да бъде разказана в театъра по много различни начини. А ние използваме колкото се може повече. Има и една стая, която е затворена за публиката – тя я вижда само чрез излъчване. Това създава усещане, че историята е по-съвременна и близка до нашето ежедневие.

В нашия ден, ние се движим и пребиваваме на различни места – животът ни не е само на едно определено място, както често е в театъра. Така че това е опит да се усети, че историята е реалистична и може да се случи с хора, които вървят по улицата.

Самота, власт, права, свобода, лицемерие, смърт. Има ли акцент на някоя от тези теми или на друга тема?

- Мисля, че тук има много теми, но основната е изкуството, и то съвременното изкуство. Каква е неговата цена? Не говоря за финансова стойност, а за жертви – какво трябва да пожертва един артист, за да създаде истинско, съвременно изкуство. Какви са правилата и докъде може да стигне в намеренията си? Така че основната тема, според мен, е какво представлява съвременното изкуство и как то комуникира със съвременния живот.

Автор – Даниел ДимитровОператори – Красимир Михайлов, Борислав Бориславов, Даниел ДимитровМонтаж – Валя Ковачева

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Проф. Чавдар Попов откри юбилейната изложба „Стъпки във времето“ на Чавдар Петров в художествена галерия „Никола Петров“
Проф. Чавдар Попов откри юбилейната изложба „Стъпки във времето“ на художника Чавдар Петров в художествена галерия „Никола Петров“ във Видин. Заместник-кме ...
Еди Мърфи съобщи официално, че синът му се е оженил за дъщерята на Мартин Лорънс
Еди Мърфи потвърди официално, че синът му Ерик се е оженил за дъщерята на Мартин Лорънс - Джасмин, по-рано този месец, съобщи UPI. Актьорът направи съобщението в епизод на предава ...
Фотографът Евелин Добрев представя третата си самостоятелна изложба
Фотографът Евелин Добрев ще представи третата си самостоятелна изложба на 2 юни в Центъра за съвременно изкуство и библиотека в Бургас, съобщават от културната институция в морския ...
XIII-те Празници на женските и девическите хорове „Проф. Лилия Гюлева“
В дните от 6 до 8 юни Търговище ще е домакин на XIII-те Празници на женските и девическите хорове „Проф. Лилия Гюлева“. Те се провеждат под патронажа на кмета Дарин Ди ...
Художникът Румен Димитров ще открие изложба живопис под наслов „Образ и подобие“
Художникът Румен Димитров ще открие на 2 юни в Регионална библиотека „Стилиян Чилингиров“ изложба живопис под наслов „Образ и подобие“. Роденият в Шумен тв ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Банкси публикува снимка на най-новия си графит върху фар на неизвестно място
Банкси публикува изображение на свой нов графит, изобразяващ морски фар с надпис: „Искам да бъда това, което виждаш в мен“, съобщи ДПА. Местоположението на произведение ...
Рядък кралски траурен пръстен, открит в благотворителен магазин, ще бъде продаден на търг във Великобритания
Рядък кралски траурен пръстен ще бъде предложен на търг, след като е бил закупен за едва 15 британски лири от благотворителен магазин в Лестър, съобщава ДПА. Бижуто датира от нача ...
Изложбата „Майстори на приложните изкуства“ бе открита в галерията на хана „Хаджи Николи“
Изложбата „Майстори на приложните изкуства“ бе открита в галерията на хана „Хаджи Николи“ тази вечер. Организатори са читалище „Надежда“ във Ве ...
Филмовият фестивал в Мюнхен ще отличи Джилиан Андерсън с почетна награда
Международният филмов фестивал в Мюнхен ще удостои американската актриса Джилиан Андерсън с почетна награда за цялостно творчество, съобщи ДПА. Престижното отличие CineMerit Award ...
Проф. Чавдар Попов откри юбилейната изложба „Стъпки във времето“ на Чавдар Петров в художествена галерия „Никола Петров“
Проф. Чавдар Попов откри юбилейната изложба „Стъпки във времето“ на художника Чавдар Петров в художествена галерия „Никола Петров“ във Видин. Заместник-кме ...
Тикер в 15:00 ч.
Банкси публикува изображение на свой нов графит, изобразяващ морски фар с надпис ...
Начало Под прожектора
1577
Под прожектора

Тимофей Кулябин за „Хеда Габлер“ в Народния театър: Това е опит да направим актьорската игра възможно най-реалистична

По думите му концепцията на спектакъла е доста специфична: „Имаме актьори, които играят в представлението, но не се появяват на сцената. Историята може да бъде разказана в театъра по много различни начини, а ние използваме колкото се може повече подходи, допълва режисьорът. „Искахме да създадем усещането, че градът – София, също е герой.

| 29 Май 2025, 14:38 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Тимофей Кулябин за „Хеда Габлер“ в Народния театър: Това е опит да направим актьорската игра възможно най-реалистична
Тимофей Кулябин за „Хеда Габлер“ в Народния театър: Това е опит да направим актьорската игра възможно най-реалистична
Снимка © DFA

Това е опит да направим актьорската игра възможно най-реалистична, казва в интервю режисьорът Тимофей Кулябин по повод премиерата на „Хеда Габлер“ по Ибсен в Народния театър.

По думите му концепцията на спектакъла е доста специфична: „Имаме актьори, които играят в представлението, но не се появяват на сцената. Има няколко актьори, които играят извън театъра. Имаме директно излъчване от различни локации, така че не всички сцени се играят на сцената, а част от тях са извън нея“.

Историята може да бъде разказана в театъра по много различни начини, а ние използваме колкото се може повече подходи, допълва режисьорът.

„Искахме да създадем усещането, че градът – София, също е герой. Не се преструваме, че сме в Норвегия или другаде. Ние сме в София, днес. А градът е жив като човек, който оказва влияние върху останалите“, казва още Тимофей Кулябин.

В актьорския състав са Радина Кърджилова като Хеда Габлер, както и Деян Донков, Дарин Ангелов, Бойка Велкова, Ана Пападопулу, Иван Юруков и Албена Ставрева.

„Мисля, че тук има много теми, но основната е изкуството, и то съвременното изкуство. Каква е неговата цена? Не говоря за финансова стойност, а за жертви – какво трябва да пожертва един артист, за да създаде истинско, съвременно изкуство. Какви са правилата и докъде може да стигне в намеренията си? Така че основната тема, според мен, е какво представлява съвременното изкуство и как то комуникира със съвременния живот“, обобщава режисьорът.

В екипа на „Хеда Габлер“ са също Олег Головко – сценография и костюми, композитор е Тимофей Пастухов, художник по осветлението – Серхей Рилко, видеорежисьор – Анастасия Журавльова, асистент-режисьор – Теодора Лилян. Премиерните представления са на 31 май, 1, 3 и 4 юни.

Тимофей Кулябин в интервю за избора на заглавието, за новаторството и как то променя възприемането на класическата пиеса. И още: Предимство или недостатък е да работиш за втори път с една трупа? Защо развива представлението на няколко локации извън Народния театър? Самота, власт, права, свобода, лицемерие, смърт – има ли акцент на някоя от тези теми или на друга тема.

Г-н Кулябин, правите второ представление в същия театър, със същия автор, но с друго заглавие. Кажете няколко думи за избора на заглавието.

- Всъщност, това беше идея на нашия драматург Роман Должански, защото имахме много интересен опит с „Нора“ преди две години. Когато започнахме разговори с театъра за нова постановка, това беше неговото предложение – да продължим с Ибсен, като дилогия, със същия подход и модерна интерпретация.

А „Хеда Габлер“ е една от любимите ми пиеси и също така една от най-популярните и сценично изпълними пиеси на Ибсен. Така че изборът беше много лесен.

Какво е впечатлението Ви от българската трупа, с която не работите за първи път? Предимство или недостатък е да работиш за втори път с една трупа?

- Да, актьорите, които играха главните роли в „Нора“, са и в „Хеда Габлер“. Имаме малко по-голям състав в главните роли този път, но това също беше част от концепцията – същите актьори, но в различна пиеса, с различни взаимоотношения на сцената.

Винаги е предимство, защото, когато идваш за втори път, вече познаваш всички, а и теб те познават. Знаеш как комуникира театърът, как работи. Вторият път винаги е много по-лесно. Актьорите са Радина Кърджилова, Иван Юруков, Анна Пападопулу и Дарин Ангелов. Те бяха в „Нора“ и сега участват в „Хеда Габлер“, плюс Бойка Велкова и Деян Донков.

Концепцията на спектакъла е доста специфична – имаме актьори, които играят в представлението, но не се появяват на сцената. Има няколко актьори, които играят извън театъра. Имаме директно излъчване от различни локации, така че не всички сцени се играят на сцената, а част от тях са извън нея.

Защо решихте да развиете представлението на няколко локации?

- Защото в пиесата много от важните събития не се случват в апартамента. Обикновено, действието се развива в апартамента на Хеда Габлер, но най-важните неща се случват извън него и героите влизат и разказват какво е станало навън. През цялото време се говори за неща, които са станали извън сцената.

И нашата идея беше, от една страна, да видим събитията, които обикновено остават „зад кулисите“, да покажем живота на героите по-обстойно от обичайното. От друга страна, искахме да създадем усещането, че градът – София, също е герой. Не се преструваме, че сме в Норвегия или другаде. Ние сме в София, днес. А градът е жив като човек, който оказва влияние върху останалите.

Беше много интересно и вълнуващо. За мен това е първи подобен опит, както и за актьорите. Например, Анна Пападопулу започва спектакъла на улицата и играе един час на улицата – в кафене, в хотел – и чак след това се появява на сцената. Това е много интересно. Вълнуващо е, защото поведението трябва да бъде много естествено, както в нормалния живот, на улицата – и същото да остане и на сцената. Това е опит да направим актьорската игра възможно най-реалистична.

Какво бихте искал зрителите да открият в своето преживяване на „Хеда Габлер“? Това е постановка, която включва и новаторски за България елементи. Смятате ли, че тези елементи могат да променят възприемането на класическата пиеса от публиката?

- Мисля, че могат да променят своя подход, като и към самото разказване на историята. Историята може да бъде разказана в театъра по много различни начини. А ние използваме колкото се може повече. Има и една стая, която е затворена за публиката – тя я вижда само чрез излъчване. Това създава усещане, че историята е по-съвременна и близка до нашето ежедневие.

В нашия ден, ние се движим и пребиваваме на различни места – животът ни не е само на едно определено място, както често е в театъра. Така че това е опит да се усети, че историята е реалистична и може да се случи с хора, които вървят по улицата.

Самота, власт, права, свобода, лицемерие, смърт. Има ли акцент на някоя от тези теми или на друга тема?

- Мисля, че тук има много теми, но основната е изкуството, и то съвременното изкуство. Каква е неговата цена? Не говоря за финансова стойност, а за жертви – какво трябва да пожертва един артист, за да създаде истинско, съвременно изкуство. Какви са правилата и докъде може да стигне в намеренията си? Така че основната тема, според мен, е какво представлява съвременното изкуство и как то комуникира със съвременния живот.

Автор – Даниел ДимитровОператори – Красимир Михайлов, Борислав Бориславов, Даниел ДимитровМонтаж – Валя Ковачева

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Проф. Чавдар Попов откри юбилейната изложба „Стъпки във времето“ на Чавдар Петров в художествена галерия „Никола Петров“
Еди Мърфи съобщи официално, че синът му се е оженил за дъщерята на Мартин Лорънс
Фотографът Евелин Добрев представя третата си самостоятелна изложба
XIII-те Празници на женските и девическите хорове „Проф. Лилия Гюлева“
Художникът Румен Димитров ще открие изложба живопис под наслов „Образ и подобие“
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Май
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Тонът на времето
Банкси публикува снимка на най-новия си графит върху фар на неизвестно място
Творчески отражения
Рядък кралски траурен пръстен, открит в благотворителен магазин, ще бъде продаден на търг във Великобритания
Авансцена
Изложбата „Майстори на приложните изкуства“ бе открита в галерията на хана „Хаджи Николи“
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.